فراخوان ارسال مقالات سمپوزیوم بین المللی آرمان شهر کودکان؛ با رویکرد تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک

انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران با همکاری و مشارکت فصلنامه آرمان شهر کودکان نخستین سمپوزیوم بین المللی آرمان شهر کودکان را برگزار می کند.

محورهای اصلی سمپوزیوم:
• مشارکت کودکان در فرایندهای برنامه ریزی
• کودکان به عنوان شهروندان دموکراتیک
• شهر از دیدگاه کودکان
• حقوق کودکان و میراث ملی – فرهنگی
• ارتقا سلامت جسمی و روحی مادر و کودک در تحرک و ترافیک شهری

توضیحاتی پیرامون سمپوزیوم بین المللی آرمان شهر کودکان به بیان سید کاظم سید مراد (مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصلنامه آرمان شهر کودکان، رئیس انجمن صنفی طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان شهر تهران):

سمپوزیوم آرمان شهر کودکان با اهداف افزایش دانش علمی و فنی به ذی‌نفعان و تصمیم‌گیرندگان، ارزیابی و بررسی طرح‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی، ظرفیت‌سازی پروژه‌ها با رویکرد بهره بردای و سرمایه‌گزاری بخش خصوصی، تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک برگزار می گردد.
حضور کودکان و نقش کودکان در تصمیم گیری طراحی های شهری مناسب برای کودکان نقش کلیدی دارد و ما می بایستی به خواسته های کودکان در شهر توجه ویژه ای داشته باشیم. خلق آثار کودکان می تواند ایده های جذابی برای طراحان و مدیران تصمیم گیرنده داشته باشد.
شهرهای امن، فراگیر و انعطاف‏پذیر و شهرک‏ های انسانی برای همه، حق هر شهروند و حق هر کودکی است. قرار دادن کودکان در قلب برنامه‏ ریزی و طراحی شهری منجر خواهد شد، که شهرسازی ما دوست‏داشتنی، پایدار، ایمن و فراگیر برای همه تبدیل شود.
تریبونی برای بیان چالش ها و امکان همفکری برای ارائه راهکار مسائل شهر دوستدار کودک می تواند نقشی تاثیر گذار و گره گشا برای فعالان این حوزه در تعامل با بخش دولتی و سیاست گذار فراهم آورد.
در این سمپوزیوم نمایشگاهی از آثار کودکان با عنوان شهر از نگاه کودکان به نمایش گذاشته خواهد شد و امکان برقراری ارتباط با تعداد زیادی از معماران و اساتید این حوزه برای بازدیدکنندگان فراهم است.
حامیان رویداد می توانند با معرفی محصولات و توانمندی های خود از ارتباط مستقیم با گروه هدف که به علت مشغله زیاد کمتر در دسترس رسانه ها قرار دارند بهره مند شوند.
سمپوزیوم قصد دارد تا با بخش های گوناگون و متمایز خود بخش عمده ای از فعالان و اعضای حوزه معماری را طی مدت برگزاری رویداد گردهم آورد. این فرصت برای تمامی ذی نفعان رویداد امکان تبادلات تجاری را به نحو شایسته فراهم خواهد کرد.
ارتباط و استفاده از تجربیات مفاخر و پیشکسوتان معماری و شهرسازی فرصتی است که معماران جوان تر مغتنم شمرده اند، این سمپوزیوم با دعوت و برگزاری و نشست های تجربه مدار قصد دارد تا زمینه ارتباط این دو بخش معماری و شهر سازی را بیش از پیش فراهم آورد.
افزایش دانش علمی و فنی به ذی‌نفعان و تصمیم‌گیرندگان، نمایش توانمندی جامعه معماری و شهر سازی ایران، دعوت از انجمن ها، پیمانکاران و کارفرمایان حوزه شهرسازی، تبیین راه های همکاری موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی، از مهمترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم هستند.

♦ تاریخ های مهم:
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات: ۲۰ اسفند ماه ۹۹
اخرین مهلت ثبت نام: ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰
اعلام نتایج داوری مقالات: ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
زمان برگزاری کنفرانس: ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
مکان برگزاری: دانشگاه علم و صنعت ایران؛ تهران، میدان رسالت،خیابان هنگام، خیابان دانشگاه

♦ دبیرخانه سمپوزیوم:
تهران، میدان شیخ بهایی، ضلع جنوب غربی میدان، پلاک۳۹، واحد یک، کد پستی: ۱۹۹۳۸۵۳۴۹۱
تلفن: ۸۸۰۳۰۲۸۹-۰۲۱ (ساعات تماس: شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۷ بعد از ظهر)
دورنگار: ۸۸۰۳۰۲۹۱-۰۲۱
ایمیل: [email protected]
سایت مرتبط: www.kids-us.ir

♦ اعضای شورای عالی سمپوزیوم:  http://kids-us.ir/fa/?id=68&p=67

♦ اعضای کمیته علمی سمپوزیوم: http://kids-us.ir/fa/?id=69&p=67

♦ اعضای کمیته علمی بین الملل سمپوزیوم: http://kids-us.ir/fa/?id=82&p=67

♦ اعضای کمیته داوری سمپوزیوم: http://kids-us.ir/fa/?id=79&p=67

♦ کارگاه های تخصصی سمپوزیوم: http://kids-us.ir/fa/?id=51&p=0

این بخش را نیز چک کنید

کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور

استادان فرهیخته، پژوهشگران ارجمند و دانشجویان گرامی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان خوزستان، سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *